onsdag 24. oktober 2007

Fjernsyn


En Tv-dag for meg:
Fredag:
nrk1: Nytt på Nytt
tv2: Venner for livet, Scrubs, That`70s Show, Hotel Cæsar, Idol, Senkveld med Thomas og Harald, Golden Goal.

Hva «styrer» valget ditt?
Det jeg ser på tv er underholdning. Såpeserier og reality, slik som har humor og underholdning. Grunnen til at jeg velger akkurat de programmene er fordi at de går på det tidspunktet etter jeg er kommet hjem fra skolen, og har spist middag – da er det liksom tid for å slappe litt av. En annen grunn er at jeg har vært på skolen hele dagen – der man sitter stille og bryr hodet med forskjellig, nyttig lærestoff, når du da kommer hjem, er jeg mer interessert i å bli underholdt. Ikke lære noe, eller finne ut så masse, men å bare sette seg ned, å se på andres liv, og hva andre gjør.

Likevel, ser jeg på dagsrevyen og distriktnyheter for å få med meg det som skjer i mitt nærmiljø og det som ellers skjer rundt om i verden. Dette er ikke noe jeg må gjøre, men det er sånn som er greit å følge med på. Dessuten ser jeg på det litt senere på kvelden, og gjerne imellom andre programmer som jeg har lyst til å se.

Ingen kommentarer: